lördag 15 augusti 2009

Survival Japanese

Fastän bloggen efter diskussioner i förrgår nu officiellt har sommarlov, så är jag tvungen att tipsa alla om en jätterolig arbiskurs som börjar i september!

Det är nämligen så att min prata-japski-lärare, Watanabe Tomoko, ska hålla en kurs i Survival Japanese. Om jag inte redan var elev på FKF skulle jag absolut gå den! Man lär sig praktisk japanska, lite skrivning och grammatik och så får man pröva på skojjsamheter som kalligrafi, origami och att laga japansk mat.

Med tanke på att konstnären här på bloggen fick användning för sina japanska kunskaper för bara några dagar sen, så är det kanske befogat att gå en grundkurs i japanska. Själv funderar jag på att gå Parlons français! fastän jag nog egentligen inte har tid.

/Jannica

Inga kommentarer: