fredag 28 augusti 2009

抹茶クリームフラペチーノ

Det börjar bli två månader sen jag kom hem från två veckor i Japan. En av orsakerna till varför jag gärna skulle återvända har att göra med Sky Garden tornet i Yokohama. Som förövrigt är Japans högsta utkikstorn med Japans snabbaste hiss!

Det var nämligen en väldigt varm dag, precis som alla andra dagar i slutet av juni. Tror det var därför vi bestämde oss för att hämta något att dricka på Starbucks före vi åkte dit högt upp. Jag och mitt resesällskap blev tipsade om Macha Cream Frappuchino 抹茶クリームフラペチーノ. På Starbucks Coffee Japans hemsida beskrivs den som "green tea powder blended with milk, ice and whipped cream".

Den var helt himmelskt god! Jag visste redan att jag tyckte om saker med macha i, men aldrig hade jag kunnat tro att det skulle smaka så bra. Det är just typiskt att det inte ska finnas några Starbucks kaféer i Finland där man skulle kunna få tag på denna dryck. Får allt vänta till nästa japanbesök...
Allt med macha smakar för den delen himmelskt. Får ni chansen så pröva också gärna macha shuukuriimu (chou a la creme ^^) 抹茶シュークリーム, och machasmakande glass så klart!

/Jannica

3 kommentarer:

Lottski sa...

抹茶クリームフラペチーノはすごくおいしいですよ!
また日本に行けば絶対飲みます。

Ida sa...

Va e macha för nåt? De lät annars väldigt gott = )

Tilduri och Jannica sa...

Macha e grönt-te pulver!