onsdag 25 februari 2009

Tidsöveranvändning?

Något som känns väldigt aktuellt just nu, inte bara för mig utan säkert för många andra också, är tidsbrist. Man kan skriva en lång lista på saker som man borde göra, vill göra och helt och hållet prioriterar bort. Men måste dethär med tidsbrist alltid vara så negativt?

Varför inte försöka se det på ett trevligare sätt? Själva ordet ”tidsbrist” ger så negativa associationer. Vi borde istället byta ut det mot något trevligare. T.ex. börja prata om ”tidsöveranvändning”. Nåja, någon annan kan säkert komma på något bättre.

Med en jobbig datateori-tent på fredag (då jag dessutom ska hinna åka och handla med min farmor), massor med japanska läxor till imårgon och tusentals böcker och papper att läsa och en sammanfattningar att skriva så borde jag inte sitta här så länge till. Jag hoppas bara att min nya positivare attityd till tidsöveranvändning ska få alla måsten att kännas trevligare.

Det tvivlar jag på.

/Jannica

Inga kommentarer: