fredag 27 februari 2009

Arashi i Vasabladet

Idag uppmanar jag alla att läsa Vasabladet! Där fanns nämligen en av de mest spännande artiklar jag någonsin läst i den tidningen. Rubriken löd "De gör japansk pojkbandspop" och handlade om en japansk låtskrivaren Daichi och förläggaren Nakamura Hide som kommit till Vasa av alla ställen för att samarbeta med Janne Hyöty.

Det är nog första gången någonsin som Arashi nämns i Vasabladet! Jag antar nu att alla vet att Arashi är ett av Japans mest kända pojkband, som också gör roliga TV-program, t.ex. Arashi no Shukudai kun 嵐の宿題くん. Det står nämligen att Daichi var med och skrev två av de mest sålda singlarna ifjol, båda framförda av Arashi. Efter lite efterforskning har jag fått fram att dessa singlar är Truth och One Love.

Artikeln kan jag tyvärr inte hitta på Vasabladets hemsida, så ni får allt leta efter tidningen i pappersversion. Vasabladet fredagen den 27nde februari!

/Jannica

Inga kommentarer: