onsdag 18 februari 2009

4 meter lakanstyg

Idag steg solen upp klockan 8.14 och sken till min stora förtjusning hela dagen! Trots den ilsket bitande kölden ville jag visa vädret min uppskattning genom att klä mig i röd tunika och röd kofta och komma en timme försent till skolan.

Under de senaste dagarna har jag tillverkat fyra träramar att spänna upp duk på. Det har varit ett himla arbete att få dem gjorda och speciellt kämpigt har det varit att komma överens med sågmaskinerna. Som extra bonus har jag gått omkring med sågspånsmjäll i håret och ett fint träpulverskägg på hakan.

I helgen inhandlade jag lakanstyg att spänna upp på mina ramar, men tyvärr visade det sig att endast äkta linnetyg lämpar sig för ändamålet eftersom ramarna är så pass stora. Så nu har jag 4 meter oblekt lakanstyg till ingen nytta. Jag skulle ju förstås kunna göra flaggor med texten "enflugaisoppan.blogspot.com" och smyga runt i natt och hissa upp dem runt om i Nykarleby. Eller så stuvar jag in tyget någonstans för att glömma bort det och överlycklig hitta det tre år senare med en massa briljanta idéer vad jag ska göra av det.

Idag svarvade jag även två dockor. Eller ja, min lärare svarvade och jag fick mestadels stå och se på. Imorgon ska jag kanske måla dockorna vita. Eller hej, jag kan klä in dem i lakanstyg!

/Matilda

Inga kommentarer: